Бібліотека школи  знаходиться на другому поверсі. У своїй діяльності керується Законами України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про загальну середню освіту» та іншими керівними та нормативними документами, а також річним планом роботи гімназії.
       Головними завданнями, які стоять перед бібліотекою, є:

  •     сприяння реалізації державної політики в галузі освіти;
  •     інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу школи;
  •     формування інформаційної культури учнів, тобто такого рівня знань, що дають можливість вільно орієнтуватися в інформаційному просторі;
  •     систематичне ознайомлення читачів з традиційними і нетрадиційними носіями інформації;
  •     вивчення інформаційних потреб і запитів читачів та їх повноцінне задоволення;
  •     виховання гармонійно розвинутої особистості, свідомого громадянина своєї країни.

        Бібліотека складається з абонементу, читальної зали, книгосховища – для підручників.

З 1 жовтня розпочався  місячник шкільних бібліотек , який буде проходити під гаслом "Шкільна бібліотека - центр творчого розвитку дитини". В цьому році місячник присвячений 100-річчю від дня народження видатного українського педагога-гуманіста XX століття, вченого зі світовим ім'ям, Героя Соціалістичної Праці, члена-кореспондента АПН СРСР, кандидата педагогічних наук, директора школи, публіциста, дитячого письменника 

Василя Олександровича Сухомлинського

(1918–1970).

План роботи

Бібліотеки Плосківської ЗОШ І-ІІІ ступенів під час проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини» з 1 по 31 жовтня 2018 року присвячений 100 – річчю від дня народження В.О. Сухомлинського.

№ п/п

Зміст роботи

Час проведення

Клас

Відповідальний

1

Година спілкування на тему : «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини. Книга.Родина.Бібліотека.»

01.10.2018.

10

Хваста І.В.

2

Бібліотечний урок на тему : « В.О.Сухомлинський – видатний педагог ХХ ст.»

05.10.

7-А

7-Б

Хваста І.В.

3

Книжкова виставка « В.О. Сухомлинський – красиве і горде імя»

08.10.

Фойє

школи

Хваста І.В.

4

Бесіда на тему : « Книги – вікна, крізь які проглядає душа»

12.10

7-А

7-Б

Хваста І.В.

5

Читацька конференція за книгою В.О.Сухомлинського «Серце віддаю дітям»

17.10

6-А

Білей О.Д.

6

Година спілкування «Іван Федоров – засновник книгодрукування в Україні »

18.10

8-А

Хваста І.В.

7

Бібліотечний урок на тему: « Книжка та її довідковий апарат»

19.10

10

Хваста І.В.

8

Обговорення книги В.О. Сухомлинського « Чиста криниця»

22.10

6-А

6-Б

Хваста І.В.

9

Посвята другокласників у читачі : « Книжкове королівство»

24.10

2

Хваста І.В.

Сегеді Л.В.

10

Заняття палітурного гуртка «Книжкова лікарня»

26.10

5-А

5-Б

6-А

6-Б

Хваста І.В.

 

 

До Дня захисника України у бібліотеці організовано виставку "Героїчний шлях УПА"

З 02 по 31 жовтня 2017 року в школі стартував Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом “Шкільна бібліотека — за здоровий спосіб життя” 

У заході взяли участь  бібліотекарі загальноосвітніх навчальних закладів, методист районного відділу освіти В.В.Скрип, головний спеціаліст відділу освіти Н.Л.Чубар. Вебінар було присвячено висвітленню ролі шкільної бібліотеки у національно-патріотичному вихованні учнівської молоді, новітні шляхи та підходи до виховання патріотизму, як почуття і як базової якості особистості.
      Семінар відкрила головний спеціаліст відділу освіти Чубар Надія Леонідівна, яка наголосила на важливості національно-патріотичного виховання, побажала всім учасникам плідної та творчої роботи.
      Перед учасниками семінару виступили: методист відділу освіти В.В.Скрип, бібліотекар Плосківської ЗОШ І-ІІІ ст. І.В.Хваста, бібліотекар Свалявської ЗОШ І-ІІІ ст. №1, голова районного методичного об’єднання шкільних бібліотекарів Г.М.Фегер, бібліотекар Пасіцької ЗОШ І-ІІ ст. М.В.Галас, бібліотекар Сасівської ЗОШ І-ІІ ст. Н.В.Яковенко, бібліотекар Росошанської ЗОШ І-ІІ ст. Т.Ю.Стиранець.
      

Правила користування бібліотекою

І. Загальні положення

 

1.1. Право вільного та безкоштовного користування бібліотекою мають учні, вчителі і всі працівники школи.

1.2. Список послуг користувачів:

• фонд навчальної, художньої, довідникової, науково-популярної літератури для учнів; методичної, науково-педагогічної для вчителів;

• книги, газети, журнали, слайди, відеозаписи, мікрофільми, електронні бази даних;

• картотеки, довідниково-бібліографічний фонд, рекомендаційні списки літератури;

1.3. Бібліотека обслуговує користувачів на абонементі ( видача друкованих видань додому), в читальному залі.

1.4. Режим роботи бібліотеки розроблений з урахуванням диференційованого підходу до користування бібліотекою (виділено окремі дні, години)

 

ІІ. Правила, обов’язки та відповідальність користувачів

 

Користувачі мають право:

2.1. Користуватись періодикою від 2 до 6 днів. Термін користування підручниками – навчальний термін. Термін користування новими надходженнями, документами підвищеного читацького попиту – 5 днів. Для початкової школи термін користування художніми книгами 14 днів. Книги, які є у фонді у одному екземплярі видаються користувачам для роботи у тільки читальному залі.

2.2. Користуватися такими безкоштовними бібліотечно-інформаційними послугами:

• мати вільний доступ до бібліотечних фондів та інформації;

• отримувати у вільне користування з фондів бібліотеки друковані видання і аудіовізуальні матеріали;

• одержувати консультативну і практичну допомогу в пошуку й підборі друкованих творів та інших джерел інформації;

• продовжувати термін використання літератури відповідно до встановлених норм та порядку;

• використовувати довідниково-бібліографічне та інформаційне обслуговування;

• використовувати довідниково-бібліографічний апарат: картотеки на традиційних та електронних носіях;

2.3. Брати участь у заходах, що проводить бібліотека.

2.4.Вибирати та бути вибраним до бібліотечного активу, надати практичну допомогу бібліотеці.

2.5. Висловити свої пропозиції щодо покращення роботи бібліотеки дирекції школи.

Користувачі зобов’язані:

2.6. Не виносити з бібліотеки книг, які не записані в формуляр.

2.7.Бережно ставитися до друкованих творів та інших носіїв інформації, які отримують з фонду бібліотеки (не робити в них помітки, не підкреслювати, не виривати і не загинати сторінки).

2.8. Користуватися цінною, в єдиному примірнику, літературою, довідниковими виданнями тільки в читальному залі.

2.9. При одержанні друкованих видань та інших документів з бібліотечних фондів читач повинен переглянути їх у бібліотеці і у випадку знаходження пошкоджень або дефекту попередити про це бібліотечного працівника, який зробить на них відповідну помітку.

2.10. У разі пошкодження або втрати документа користувач, за домовленістю з бібліотекою, повинен замінити його аналогічним документом або внести грошове відшкодування ринкової вартості документа через бухгалтерію.

2.11. Не порушувати порядок розстановки літератури у фонді відкритого користування.

2.12. Не виймати картки з картотек.

2.13. Щорічно, на початку навчального року, проходити перереєстрацію.

2.14. У разі вибуття зі школи, повернути до бібліотеки видання, які числяться за користувачем.

2.15. Користувачі не мають права заносити до бібліотеки портфелі, сумки та верхній одяг.

2.16. У разі порушення терміну користування документами без поважних причин користувач позбавляється права користування бібліотекою строком на 3 місяці.

2.17. Особова справа видається учням, які вибувають зі школи, тільки після повернення літератури, яка була взята на абонементі бібліотеки. Працівники школи, що звільняються з роботи, повинні підписати обхідний лист у бібліотекаря.

2.18. В кінці навчального року учні, вчителі та працівники школи повинні розрахуватися з бібліотекою. Учні, які не розрахувалися з бібліотекою, не здали підручники за минулий навальний рік, позбавляються права користування бібліотекою.

2.19. Псування, розкрадання книжок учнями передбачає відповідальність за це з боку їх батьків .

2.20. За втрату неповнолітніми читачами документів з бібліотечних фондів відповідальність несуть батьки або особи, які їх заміняють.

 

ІІІ. Обов’язки бібліотеки щодо обслуговування користувачів

 

Бібліотека зобов’язується:

3.1. Інформувати учнів, учителів, працівників школи, батьків про всі види послуг, що їх надає бібліотека, в тому числі платних.

3.2. Створювати умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці.

3.3. Забезпечувати безкоштовний і вільний доступ користувачів до бібліотечних фондів та безкоштовну видачу друкованої продукції в тимчасове користування.

3.4. Забезпечувати оперативне і якісне обслуговування користувачів з урахуванням їх запитів і потреб.

3.5. Надати в користування каталоги, картотеки, інші форми бібліотечної інформації.

3.6. Вивчати потреби користувачів в інформації.

Вести консультативну роботу, надавати необхідну допомогу щодо пошуку та підбору необхідних видань.

3.7. Вести усну науково-інформаційну роботу, організовувати виставки літератури, бібліографічні огляди, дні інформації, літературні вечори. Надавати допомогу у проведенні школою свят.

3.8. Удосконалювати роботу з користувачами шляхом впровадження комп’ютерних технологій.

3.9. Систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки літератури .

3.10. Кожного навчального року проводити перереєстрацію користувачів.

3.11. Забезпечувати збереження та раціональне використання бібліотечних фондів, створювати необхідні умови для збереження документів.

3.12. Проводити дрібний ремонт книжок та своєчасну палітурну роботу, залучати до неї бібліотечний актив.

3.13.Забезпечувати режим роботи згідно з потребами школи.

ІV. Порядок користування бібліотекою

4.1. Запис користувачів проводиться на абонементі. Учнів до бібліотеки записують за списком класу, вчителів та працівників школи – в індивідуальному порядку, батьків – за паспортом.

4.2. На кожного користувача заповнюється читацький формуляр згідно із встановленим зразком, який дає право на користування бібліотекою.

4.3. Читачі повинні ознайомитися з правилами користування бібліотекою та підтвердити зобов’язання про їх виконання своїм підписом на читацькому формулярі.

4.4. Читацькі та книжкові формуляри є документами, що свідчать про факт та дату видачі користувачам друкованих та інших джерел інформації та їх повернення до бібліотеки.

4.5. Обслуговування читачів проводиться за графіком, що встановлює бібліотека

V. Порядок користування абонементом

5.1. Термін користування художньою літературою - 14 днів, періодичними виданнями – 3 дні.

5.2. Термін користування літературою продовжується, якщо немає підвищеного попиту на це видання.

5.3. Довідникові, цінні, рідкісні видання додому не видаються.

5.4. Користувачі 1-9 класів розписуються за кожний екземпляр видання, повернення документів фіксується підписом бібліотекаря.

Copyright MyCorp © 2016
Зробити безкоштовний сайт з uCoz

Запрошуємо всіх друзів  до

БІБЛІОТЕКИ!

Професійне кредо бібліотекаря

  •  - сприяти тому, щоб моя праця приносила якнайбільшу користь читачам;
  • працювати так, щоб кожна книга знайшла свого вдячного читача.
  • Книги, як і люди, мають свій вік. Моє завдання – зробити все для того, щоб книги якнайдовше не старіли  і не хворіли

 

Мудра книга – це твій добрий друг,

Безкорисливий, щирий, надійний

Дасть пораду, підніме твій дух,

Розсмішить і розвіє печалі

 Бібліотека реалізує такі завдання: 

Якнайповніше сприяти реалізації державної політики в галузі освіти.

• Інформаційно забезпечити всі аспекти навчально-виховного процесу освітнього закладу в засвоєнні програмних та факультативних знань, самоосвіті школярів

• Виховання інформаційної культури учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації.

• Навчання школярів технологій користування бібліотеками всіх типів.

• Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадянського обов'язку, відкритої для інтелектуального, духовного і творчого розвитку.

• Інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвіллєвій (рекреативній) діяльності.

• Формування читацького розвитку школярів, виховання свідомого, вдумливого, грамотного читача з високим рівнем бібліографічної культури.

• Усебічне сприяння підвищенню фахової майстерності педагогів, озброєння їх знаннями сутності сучасних освітніх та виховних технологій; педагогізація батьківської громадськості шляхом популяризації педагогічної літератури та надання інформації про неї.

• Створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні технології тощо.

   

   

 У нашій бібліотеці можна:

  •  - взяти цікаву книгу;
  •  -розповісти про книгу, яка сподобалась;
  • - взяти участь у конкурсах та заходах, які проводить бібліотека;
  •  - підготувати доповідь, повідомлення або презентацію;
  •  - почитати журнали та енциклопедії;
  •  - просто зробити уроки

Нині  до  шкільної  бібліотеки   йдуть  всі  школярі  зі  списками  літератури, з  темами  рефератів, вчителі  за  інформацією. І  кожного  з них  зустрічаю  доброзичливо, допомагаю  зорієнтуватися    в     літературі,  адже  основний  принцип   роботи  бібліотекаря - “Все  для   читача”. Поєднуючи  традиційні  та  інноваційні  форми  роботи,    постійно   працюю  над  тим, щоб  заохотити  учнів  до  читання, зацікавити  книгою,стимулювати  вчителів  і  учнів  до  використання  наявних  у  бібліотеці  інформаційних  ресурсів. У   нашій бібліотеці   встановлено   комп'ютер, який   допомагає   на  сучасному    рівні   вести  кількісний  облік   бібліотечного   фонду, читачів,     допомагає   естетичному   оформленню   бібліотеки, веденню  документації. 

     Орієнтуючись  на  особистісно орієнтоване    навчання, приділяю    особливу   увагу    індивідуальному  підходу  до  читачів. Бібліотека  - це   острівець  тиші  і  спокою  в  бурхливому  морі    навчальної   діяльності   школи.

       Хвилини, проведені  тут,- це  відпочинок  для   психіки  учня, можливість зустрітися    з найріднішим  другом - книгою. Учні  люблять  свою  шкільну  бібліотеку, читальна  зала  майже   ніколи  не  буває  порожньою.

Основним   завданням     бібліотеки  є:

*виховання    в  учнів   інформаційної    культури;

*надання  інформаційно-методичної   допомоги    адміністрації   школи    та   вчителям    в  організації  навчально-виховного   процесу;

 

*надання   інформаційно-методичної    допомоги  учням  в  оволодінні  основами  наук;

Національно-патріотичне виховання

«Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції»

 (В.О. Сухомлинський)

Картинки по запросу національно-патріотичне виховання молодших школярів

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства.

Патріотичні почуття учнів засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів учнів має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.

Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.

 

Основними напрямами патріотичного виховання є:

Картинки по запросу україна це ми

 

— формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;

— краєзнавство;

— ознайомлення з явищами суспільного життя;

— формування знань про історію держави, державні символи;

— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;

— формування знань про людство.

 

ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ БІБЛІОТЕКИ

10

Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників

  • Усі одержані вами підручники слід утримувати в охайному вигляді.
  • Треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнути папером.
  • Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
  • Не слід класти в книгу ніякі предмети.
  • Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю або покладіть у портфель.
  • На сторінках підручників робити помітки ручкою або олівцем забороняється.
  • Поводься з підручником так, щоб не було соромно передати його твоїм молодшим товаришам.
  • Рекомендації класним керівникам щодо роботи з учнями в межах акції «Живи, книго!”
  • Разом з дітьми та батьками оформити куточок «Живи, книго!».
  • Ознайомлення учнів з єдиними вимогами щодо збереження підручників.
  • Ознайомлення з критеріями оцінювання підручників.
  • Відповідальність за підручники в класі.
  • Екран класних змагань за краще збереження підручників, пропаганду книги в школі.
  • Приймати за актом підручники разом з членами батьківського комітету.
  • Вимагати з батьків гарантійні листи щодо збереження підручників.
  • Слідкувати, щоб учителі-предметники систематично перевіряли стан збереження підручників свого предмета (робили відповідні записи в щоденник учня).
  • Один раз на чверть виставляти оцінки в щоденники учням за стан збереження підручників.
  • Надати допомогу посту бережливих у плануванні роботи.
  • Разом з батьками здійснювати заходи з виховання в учнів бережливого ставлення до книги. На батьківських зборах аналізувати наслідки рейдів пе­ревірок.
  • Планувати проведення класних зборів «Учитись учитися», де висвітлювати роль підручника. Аналізувати ставлення до них учнів. Участь у Всеукраїнських акціях «Живи, книго!» та «Подаруй книгу бібліотеці».
  • Відмітити учнів і батьків, які краще зберегли підручники.
  • Вклеїти в щоденники учням єдині вимоги щодо збереження підручників.

Пам’ятка читача

  • Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, який  ти вивчаєш.
  • Пам’ятай, що читання — одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.
  • Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.
  • Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.
  • Не поспішай, не «ковтай» книгу, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш.
  • Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі не залишай незрозумілого.
  • Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки.
  • Обов’язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається.
  • Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитаною — головне може бути попереду.
  • Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.
  • Прочитане спробуй пов’язати з життям, з практикою, досвідом. Добре при цьому придумати (знайти) приклади, що підкріплюють прочитане.
  • Не забудь пов’язати те, що читаєш (вриваєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань.
  • Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло. Намагайся розібратися самостійно.
  • Де потрібно — змушуй працювати і уяву.
  • Читай не тільки «зліва направо”, а й повертайся до прочитаного: повторення – найкращий засіб закріплення прочитаного.
  • Навчись критично сприймати прочитане.
  • Обов’язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, колективний – краще.
  • Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті.
  • Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку.

Чотири завдання, які повинні бути розв’язані під час читання:

    • Перше завдання при читанні — це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
    •  Друге завдання — продумати прочитане.
    • Третє — зробити з прочитаного потрібні для пам’яті виписки.
    • Четверте завдання—це усвідомити, чого нового навчила тебе прочитана книжка.

Як вибрати книгу для читання  

Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до  каталогів. В перекладі з грецької «каталог» означав «перелік». Отже, каталог — це перелік всіх книг, які є в бібліотеці.

Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є в бібліотеці потрібна йому книга, які книги є в бібліотеці з даної теми, які книги конкретного автора можна прочитати в цій бібліотеці.

В залежності від свого читацького призначення каталоги бувають алфавітні і систематичні. До якого звернутись, залежить від того, що знає читач про книгу.

В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.

На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.

Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації — короткі розповіді про хороші книги і поради що читати.

Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.

Бібліотеки - це скарбниці всіх багатств людського духу
Г. Лейбніц
 

Слово до батьків

            Епіграфом  нашого звернення нехай будуть слова великого Каменяра Івана Яковича Франка:

Книга – морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

    Той, хоч і труду мав досить,

                                              Дивнії перли виносит.

Побажання

         Батьки виховують дітей особистим прикладом. Тому:

·        Вдома повинні бути власні книги й у дорослих, і у дітей;

·        Збирайте не рідкісні книги, а потрібні, необхідні, цікаві Вам і Вашим дітям.

         Вдумайтеся у ці слова:

«На землі існує три головні цінності, три чуда:

хліб, щоб народ завжди був здоровий і сильний;

                         жінка, щоб не обривалася нитка життя;

                         книга, щоб не обривався зв'язок часів.»

            Було б надзвичайно добре, щоб одне з чудес – книга, зайняла в кожній родині чільне місце.

Поради батькам

         Давайте задумаємося, зробити книжку другом дітей і своїм помічником у вихованні. Це довга й  копітка справа, отже, щоб досягти успіху, доведеться діяти терпляче і вдумливо.

         З чого почати? Найперше, ознайомитися зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ, порівняти свою дитину з ровесниками.

         Книжки для молодших школярів купують, як правило, дорослі. Раджу перш ніж придбати дитині книжку, перегляньте її самі, прочитайте анотацію одразу визначити, про що книжка, кому вона адресована, як оформлена.

         Якщо дитина починає щойно читати, намагайтеся купувати тоненькі книжки з великими малюнками.

         Виховуючи в дитині читача, дбайте, щоб з малку в неї створювався читацький досвід.

         Добираючи книжки дітям, треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості.

ЗАПОВІТ ЧИТАЧА
 
1. Пам'ятай, що читання - одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не "між іншим".
2. Навчися користуватися змістом.
3. Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг читай із закладкою, повертайся іноді до прочитаного.
4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.
5. Закриваючи книгу ( навіть прочитавши тільки частину її), подумай, що запам'яталося, схвилювала, налякало, утішило, вразило, здивувало.
6. Постарайся самостійно розібратися у всьому, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках.
7. Книга добре і надовго запам'ятовується, якщо її зміст розповісти другові, батькам.

 

Головне призначення роботи шкільної бібліотеки:

  • сприяти вихованню творчого, високоморального, гуманного покоління;
  • розвивати духовність дитини за допомогою книги та нових джерел інформації.

Впровадження сучасних інформаційних технологій в роботу бібліотеки

Активне застосування інновацій, пов’язаних з інформатизацією, нададуть бібліотекам унікальний шанс розвитку нових напрямків в їх діяльності, дозволить значно розширити сферу послуг

Інноваційні процеси:

  • інформатизація бібліотечного процесу;
  • використання сучасних технологій, автоматизованих систем;
  • програмне комп’ютерне забезпечення;
  • впровадження нових форм та методів.

Комп’ютерні програми:

  • Текстовий процесор Word - дозволяє створювати будь-які текстові документи (плани роботи, звіти, бібліотечні уроки, бесіди, інформаційні бюлетені тощо).
  • Табличний процесор Excel - зручний для ведення розрахунків: весь бібліотечний фонд можна занести до таблиці, яка сама веде усі розрахунки (інформація про передплату, кількість примірників фонду, сума фонду, індексація фонду (після уведеної формули програма сама рахує усі нові ціни, списання копійок тощо).
  • Power Point - новий інструмент у роботі бібліотекаря, що дозволяє створювати електронні презентації, має великі можливості використання ілюстративних матеріалів, що сприяє формуванню в дітей образних уявлень, а на їх основі – і загальних понять запропонованої теми.
  • Програма Publisher - настільна видавнича система, зручна для виготовлення рекламної продукції: брошури, таблиці, буклети, поштові листівки, бюлетені, оголошення, візитні картки, прості веб-сайти.
  • Інтернет - інформаційний простір став конкурентом бібліотек усіх типів, у тому числі і шкільних.
  • Сайт бібліотеки http://boryspil-lingvasch-bibl.edukit.kiev.ua

Єдині вимоги до учнів по збереженню підручників:

  1. Всі одержані вами підручники слід утримувати в охайному вигляді.
  2. Тримай підручники в окремій обкладинці або обгорни папером.
  3. Не загинай аркуші, користуйся закладкою.
  4.  Не слід класти в книгу ніякі предмети.
  5. Перш ніж узяти до рук підручник, вимий руки. Підготувавши урок, постав книгу на полицю або поклади у портфель.
  6. На сторінках підручника родити примітки ручкою або олівцем забороняється.
  7. Поводься з підручником так, щоб його не було соромно передати його вашим молодшим товаришам.

Пам’ятка учню:

  1. При одержанні підручника продивись його. При виявленні пошкодження повідом  бібліотеку.
  2. Обгорни підручнік.
  3. Зроби закладки для підручників.
  4. Якщо ти зіпсував підручник чи загубив його, поверни до бібліотеки аналогічний чи заміни його іншим.
  5. Не перегинайте палітурку підручника.
  6. Не загинай кути сторінок.
  7. Не роби поміток і не розмальовуй підручник.
  8. Клади книгу тільки на чистий стіл.
  9. Бережи підручник від сонця і від вологи.
  10. Відведи вдома місце для підручників.

Книги – кораблі думки,
які плавають хвилями часу 
і несуть свій дорогоцінний 
вантаж від покоління до 
покоління
                                     Френсіс Бекон

Книга – це найвище творіння людського розуму, невичерпне джерело знань. Спілкування з книгою допомагає дитині оволодіти повною сумою цих знань, засвоїти соціальний досвід попередніх поколінь, прилучає її до культурних надбань і цінностей українського народу, його звичаїв і традицій. Книга – головний засіб навчання.
Ось чому в школі велику увагу приділяють пошуку цілеспрямованих активних форм пропаганди літератури, а також збереженню шкільних підручників.
У нашій школі діє актив бібліотеки. Активісти допомагають проводити виховні заходи, працюють на абоненті, слідкують за розташуванням книг на полицях та проводять роботу із перевірки стану збереження шкільних підручників

  1. Інтернет-ресурси
  2015-08-08, 16:16
Спеціалізовані інтернет-сайти дитячої літератури: 
http://childbooks.blox.ua/ — «книги для дітей» 
http://abetka.ukrlife.org/ —для дітей «весела абетка» 
http://www.abetka-logopedka.org/ — «світ дитини» 
http://www.kazka.in.ua/ — «українська казка» 
http://kazka.co.ua — «у світі казок » 
http://www.ae-lib.org.ua/_lit_child.htm — «дитяча література» 
http://www.levko.info/ — «левко» 
http://www.mysl.lviv.ua/ — «країна міркувань» 
http://slovogray.narod.ru/ — сайт ігоря січовика 
http://dytjachi-virshi.org.ua — авторський сайт «віршики пана назара» 

Пізнавальні інтернет- сайти: 
Http://www.kinder.ru/ – каталог дитячих ресурсів (інтернет для дітей) 
http://mults.spb.ru – ресурс для перегляду дитячих мультфільмів 
http://www.deti.fm – сайт дитячого радіо 
http://detstvo.ru/library – сайт дитячої літератури 
http://shishkinles.ru – сайт для тих, хто полюбляє дитячі казки 
http://www.englishforkids.ru – для тих дітей, які вивчають англійську мову 

Інтернет-ресурси для батьків: 
Http://www.solnet.ee/ – дитячий розважально-пізнавальний портал «солнышко» 
http://www.fw.ru/index.html – інтернет-система «мир семьи» 
http://detstvo.ru/ – дитинство. Сайт для дітей та їх батьків. 
http://www.kindereducation.com – “дошколёнок”. Електронний журнал для дітей та батьків. 
Http://talant.spb.ru – розвиток талантів. Сайт товариства раннього дитячого розвитку. 
http://www.babylib.by.ru/ – бібліотека маленького генія. 
http://edu.rin.ru/preschool/index.html – дошкільна освіта. Рекомендується батькам, дошкільнятам, вихователям дошкільних освітніх закладів. 
Http://ranneerazvitie.narod.ru/almanah – альманах «ранній розвиток». 
Http://azps.ru/baby/index.html – до і після трьох. Сайт присвячений дошкільному вихованню, в особливості – ранньому розвитку. 
http://doshkolnik.ru – дошкільнята. Для сімей, батьків та дітей. 
http://wunderkinder.narod.ru – вундеркіндер. 
http://www.metodikinz.ru – методики н. Зайцева. Офіційний сайт навчання читанню, математиці, англійській мові. 
http://www.detskiysad.ru/ – дитячий садок. 
http://www.skazochki.narod.ru - російські казки та казки народів світу, класичних казок, пісні для дітей, загадки в малюнках. 
http://www.abetka.ukrlife.org – скарбниця для батьків, вихователів та вчителів. 
Http://www.dedushka.net – бібліотека–путівник по дитячій літературі. 
Http://www.posnayko.com - дитячий пізнавально-розважальний журнал «пізнайко». 
http://sashka.iatp.org.ua - сайт дитячого інтернет-журналу для дітей та підлітків «санька — скажений кролик». 
http://www.yx.com.ua – дитячий журнал «ухтишка». 

Освітньо-інформаційні ресурси: 
http://teacher.at.ua/ — веб-сайт «учитель учителю, учням та батькам» 
http://www.balachka.com/ — веб-сайт «пиши українською» 
http://bibliyna-istoriya.org.ua/ — веб-сайт «біблійна історія» 
http://cikave.org.ua/pro-sajt/ — веб-сайт «цікаво про цікаве» 
http://www.ukr-tur.narod.ru/ — веб-сайт «світ географії та туризму» 
http://www.akbooks.com.ua — веб-сайт «академічна книгарня@онлайн» 
http://lcorp.ulif.org.ua — український мовно-інформаційний фонд нан україни «словники україни» 
http://www.idea-ukraine.org — проект «відкритий світ інформаційних технологій» 
Інтернет-сайти для бібліотекарів: 
Http://www.4uth.gov.ua/ — державна бібліотека україни для юнацтва 
http://www.chl.kiev.ua/ — національної бібліотеки україни для дітей 
http://www.nbuv.gov.ua/ — національнf бібліотека україни імені в. І. Вернадського 
http://www.bukvoid.com.ua/ — «буквоїд» 
http://www.nplu.org/ —національна парламентська бібліотеки україни 
http://www.ukrbook.net/ —книжкова палата україни імені івана федорова 
Http://library.zntu.edu.ua/res-libr-el.html — «бібліотеки в мережі internet» 
http://lyapota.boom.ru/lib.htm — колекція посилань на кращі електронні бібліотеки 
http://book.uraic.ru/ssylki/biblioteki — інформаційно-довідковий портал «library.ru» 
http://www.loc.gov/— бібліотеки конгресу сша 
http://www.bnf.fr/ — bnf або bibliotheque nationale —національна бібліотека франції 
http://www.bl.uk/ — the british libraru —британська бібліотека 
http://zakon.rada.gov.ua – законодавство україни 
http://mars.udsu.ru – міжрегіональний аналітичний розпис статей 
http://e-atlas.com.ua – бібліотечно-бібліографічна база знань та досвіду атлас-аналітика 
http://www.sigla.ru - сігла – портал міжбібліотечної інформації 

Дитячі бібліотеки україни: 
Www.chl.kiev.ua/cgi-bin/marc/indexu.html- національна біблиотека україни для дітей 
www.laginlib.org.ua - миколаївська одб ім. В. Лягіна 
http://www.kinder.mksat.net/adindex.htm - миколаївська центральна міська бібліотека для дітей ім. Ш. Кобера 
http://www.biblio7.narod.ru/ - дніпропетровська одб 
http://www.library.donetsk.ua/chlib/index.html – донецька одб 
http://childlibr.org.ua/ - житомирська одб 
http://zodub.uz.ua/ – закарпатська одб 
http://www.lodb.org.ua/ – львівська одб 
http://www.chbibl.iatp.org.ua/ - тернопільська одб 
http://www.bibl.kharkiv.com/ - харківська одб 
http://www.library.kherson.ua/ - херсонська одб 
http://odb.km.ua/ – хмельницька одб 
http://chobd.ck.ua/ - черкаська одб 
http://www.orlovka.crimea.ua/ – кримська республіканська дитяча бібліотека ім. Т. Г. Шевченка 
http://www.childlib.iuf.net/ - севастопольська центральна міська бібліотека для дітей 
ім. А. Гайдара 
http:/www.rdobd.com.ua/ – рівненська одб 
http://www.chl.kiev.ua/ — національна бібліотека україни для дітей 
http://bibliokid.if.ua/ — івано-франківська центральна міська дитяча бібліотека міської цбс 
http://www.rdobd.com.ua/ — рівненська державна обласна бібліотека для дітей 
http://librarychl.kr.ua/index.php — кіровоградська обласна бібліотека для дітей ім. А. П. Гайдара 
http://www.biblio7.narod.ru/ — дніпропетровська обласна бібліотека для дітей 
http://childlibrary.donetsk.ua/ — донецька обласна бібліотека для дітей ім с.м. Кірова 
http://www.orlovka.crimea.ua/ — кримська республіканська дитяча бібліотека ім. В.орлова 
http://laginlib.org.ua/ — миколаївська обласна бібліотека для дітей ім. В. Лягіна 
http://www.odb.te.ua/ — тернопільська обласна бібліотека для дітей 
http://www.childlib.dp.ua/ — централізована система бібліотек для дітей м. Дніпропетровськ 
http://biblioteka.lviv.ua/ — централізована бібліотечна система для дітей, м. Львів 

Інтернет-сайти музеїв та картинних галерей україни: 
Http://www.prostir.museum/sites/ua — «музейний простір україни» 
http://namu.kiev.ua/ —національний художній музей україни 
http://www.warmuseum.kiev.ua/ —національний музей історії великої вітчизняної війни 1941 — 1945 років 
http://hutsul.museum/ —національний музей народного мистецтва гуцульщини та покуття 
http://museum.odessa.net/fineartsmuseum/ —одеський художній музей 
http://www.museum.lviv.ua/ —львівський музей історії релігії 
http://lvivgallery.org/ —львівська національна галерея мистецтв 
http://honchar.org.ua/ — музей і. М. Гончара 
http://www.chersonesos.org/— національний заповідник «херсонес таврійський» 
http://www.tmf-museum.kiev.ua/ —музей театрального, музичного і кіномистецтва україни
Категорія: Сторінка бібліотекаря | Додав: shool57
Переглядів: 64 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0  
 
 
 
Ім`я *:
Email *:
 

 

22 січня - День Соборності України

 

Шановні колеги!
 
Вітаю всіх із Новим роком, 
З всіма Різдвяними Святами! 
Нехай життя із кожним кроком 
Ваш дім наповнює скарбами! 
 
Нехай тепло людських сердець 
Вам душу щиро зігріває, 
І переможних справ вінець 
Хай Вашу голову вінчає! 
 
Хай ширшим стане друзів коло: 
Протягне руку всякий стрічний, 
І буде кожен день казковим 

 

Як ніч Різдвяна й Новорічна! 

Читацька конференція за романом П.Куліша "Чорна рада"



Виставка літератури

"Стежками партизанської слави"

22 вересня  бібліотекарем школи проведено годину спілкування "Розвиток партизанського руху на Закарпатті під час Другої світової війни"

27 квітня бібліотекарем школи Іваном Васильовичем Хвастою

проведено годину спілкування з учнями 9-х класів на тему

"Чорнобиль - скорбота пам'яті людської"

Виставка "Чорнобиль - скорбота пам'яті людської"

Виставка до Дня Соборності України

Історія бібліотеки Плосківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

З 1945 року у селі Плоске працювала семирічна школа. Директором був Білей Павло Васильович, заступником Хваста Іван Андрійович. Обидва були представниками чехословатської вчительської генерації. У 1952 року директором Плосківської семирічної школи став Мотуз Василь Минович, який був представником тієї генерації, яких надсилали з Великої України піднімати рівень освіти у Закарпатті. При його директоруванні і згадується про бібліотеку. 9 травня 1953 року він підписав наказ Звільнити з роботи зав. бібліотекою Туряницю Софію Іванівну, а майно передати Калинич Анні Федорівні. З 25 лютого 1957 року бібліотекарем школи працювала Лізанець Марта Василівна, яка 14 вересня 1966 року була переведена з посади шкільного бібліотекаря, старшою піонервожатою.

         17 квітня 1959 року відбувся перехід з 7 річної освіти на 8-річну, а 10- річної на 11-річну. Директор школи Брусо Василь Ілліч видав наказ 24 січня 1966 року про призначення бібліотекарем Плосківської 8-річної школи Білея Василя Михайловича, який був звільнений з роботи 18 серпня 1967 року у зв’язку з виїздом на стаціонарне навчання в Ужгородський Університет. Літератури на той час налічувалося 1370 примірників. З 1 вересня 1967 року бібліотекарем школи призначено Білей Антоніну Сименівну. Вона працювала до 29 серпня 1969 року.

          У 1967 року у с. Плоске відкрито середню школу.29 серпня 1969 р. директор Брусо Василь Ілліч видав наказ призначити бібліотекарем Плосківської середньої школи Пічкар Марію Юрівну, яка працювала до 1972р. 1 вересня 1972 р. бібліотекарем школи було призначено Вайсмен Лілію Андріївну. Бібліотечний фонд згідно інвентарних книг складав 3094 примірники. У 1974 році бібліотекаршколи було призначено Горват Тамару Петрівну. 1 вересня 1975 року завідуючим бібліотекою було призначено Хвасту Івана Васильовича, який працює і поданий час. Книжковий фонд бібліотеки станом на 20 вересня 2013 року складає 13269 примірників, у тому числі підручників 5353 примірники

Листопад

9 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ
14 ЛИСТОПАДА - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ІЗ ЗАХВОРЮВАННЯ НА ДІАБЕТ
16 ЛИСТОПАДА - МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ТЕРПИМОСТІ (ТОЛЕРАНТНОСТІ)
17 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ СТУДЕНТА
20 ЛИСТОПАДА - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ДИТИНИ
21ЛИСТОПАДА - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ
22 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ СВОБОДИ
25 ЛИСТОПАДА - 200 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ МИКОЛИ ІВАНОВИЧА ПИРОГОВА(1810-1881),РОСІЙСЬКОГО ТА УКРАЇНСЬКОГО ХІРУРГА АНАТОМА, ПЕДАГОГА І ГРОМАДСЬКОГО ДІЯЧА 26 ЛИСТОПАДА - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ІНФОРМАЦІЇ
27 ЛИСТОПАДА - ДЕНЬ ПАМ’ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІ ТА ПОЛІТИЧНИХ РЕПРЕСИЙ
30 ЛИСТОПАДА - 175 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ МАРКА ТВЕНА(1835- 1910), АМЕРИКАНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА ОСНОВОПОЛОЖНИКА АМЕРИКАНСЬКОГО КИТИЧНОГО РЕАЛІЗМУ

Грудень

1 ГРУДНЯ - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ЗІ СНІДОМ
4 ГРУДНЯ - ВВЕДЕННЯ (ПЕРША ПРЕЧИСТА)
6 ГРУДНЯ - ДЕНЬ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
10 ГРУДНЯ - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ ЛЮДИНИ
19 ГРУДНЯ - ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ

Як продовжити життя книжки

ЯКЩО КНИЖКА ПОТРАПИЛА У ВОДУ

Швидше поставте мокру книгу у сухому, теплому приміщенні, що добре провітрюється. Склеєні аркуші, перш ніж розгорнути їх, обережно перегинайте то в один, то в другий бік. Якщо вони не розклеюються, потримайте над парою. Вологі аркуші перекладіть фільтрувальним або цигарковим папером і наступного дня праскою доведіть їх до повного висихання.

ЯКЩО ЗАБРУДНИЛАСЬ ОБКЛАДИНКА

Ледеринову обкладинку книжки можна протерти вологим ватним тампоном, змоченим у розчині прального порошку. Коленкорову обкладинку протирають чорнильною гумкою. Паперову обкладинку не слід чіпати. Вона боїться чищення. Краще її обклеїти новою гарною обгорткою.

ЯКЩО ЗАБРУДНИЛИСЯ СТОРІНКИ

Сліди від пальців чи олівця витирають м'якою гумкою. Чорнильні плями найкраще виводити лимонною кислотою. Якщо плями не зникають, то застосовують щавлеву кислоту, розбавлену одеколоном: одна частина кислоти на чотири одеколону.

СТОРІНКИ ЗІМ'ЯЛИСЯ

Зім'яту сторінку книжки кладуть між чистими аркушами і прогладжують сторінки, інакше вони стануть ламкими.

СТОРІНКИ ПОРВАЛИСЯ

Надірвану сторінку підклеюють так: намазану клеєм смужку цигаркового паперу кладуть під надрив, загинають по краю книжкової сторінки, наклеюють на сторінку. Пошарпаний край сторінки обклеюють папером схожого кольору.